SELAMAT DATANG KE LAMAN KOLONI HITAM .. BACA , KOMEN DAN FOLLOW .. TERIMA KASIH .. DATANG LAGI .. =)

Apa Punya Orang

2 Minggu Sebelumnya..
Lokasi : Klinik *****
Masa : 5.37 pm

Sebuah Mesin W850i terpaksa di tahan di sebuah kedai selepas di dapati gagal berfungsi seperti sebelumnya. W850i di syaki mengalami kerosakan pada jentera softwerenya ( merujuk kata Tauke ).
Aku dengan selamber nya merelakan nya..”Bila siap Bos”?
dengan penuh keyakinan tokei menjawab”Malam  nti i kasi col sama u,paling lewat pom esok petang la”
Aku melangkah keluar dari tempat tersebut dan terus ke bazaar untuk mencari juadah berbuka..Zazzzzz.

Keesokan harinya..
Sekali lagi aku melangkah masuk terus mengeluarkan resit untuk bertanya tentang jentera W850i. Lalu keluarlah pekerja dia daaa dengan berkata”Datang petang sikit,tokei tengah kuar beli barang ni..
Dalam hatiku (Hai,ni kes kencing ke ape??kate mau col??)..Ku terus keluar.

3 Hari selepas itu..
Dengan rasa beratnya ku pergi lagi,,jumpa tokei Tanya macam mane dengan W850i ni??
Tokei tu cakap”Ooo..xtgok lagi apa prob die,nti I kasi col sama u nti..”
Sekali lagi melangkah keluar dAA…

Seminggu lebih daa…
Aih…xde col sepatah buta pom,aku col dia pom xdapat da…marah pom ada..tp sbr,bulan pose ka…

Semiggu lebih2 daa..
Xde col jugak..da nk masuk 2 mggu nie…


Hari ni genap da dua minggu lebih…Kembali
Hari ni mmg aku komited la nk ambik balik..sampai jer keluarkan resit kata kt tokei I nk amik balik ni w850i ni..Nak tau apa tokei tu ckp??
Nti pas raye u bole tunggu?? I jamin siap..
Aku la - Ala tokei 2 minggu lebih da I tunggu,xsiap2 ugak..
Tokei – mcm ni kalo u nk kejap nti I cek , u tunggu kejap.

10 minit lepas tu..
Tokei - U punye W850i ni ribbon ngn keyboard rosak kalo repair dalam 100 gak..ok x??
Aku    - Ok la,bole siap cpt kan,sbb I nk bebuka plak nie,nti I g draw duit dlu..

40 minit lepas itu aku kembali..


Aku    -Mcm mane daa siap??
Tokei - Kejap ye ,,
(Aku tunggu jer,pastu datang la pekerja dia bawa la W850i , aku da tengok aik,.asal pelik jer kaler dia,.bukan ke aku punye ni colour putih ni asal Nampak mcm silver jer..)
Sah !! Bukan aku punya..
Aku      – Eh kak,ni bukan sy punya,sy punya colour putih
Pkerja  -Oo.. yeke..kejap yer.(Bawa balik W850i tu masuk dalam bilik operasi dia)

30 Minit pas tu..
Tokei – Sorry yer,I tertukar..da ingatkan u punyer.
Aku    - pulak,.pastu cmne?
Tokei – jap I try cek..

10 Minit lepas tu
Tokei – Sory I xtau la problem W850i ni mcm ne,nti kalo pas raya leh x??
Aku – ( dalam hati da xtau nk kata pe daa) – xpe la bos, I nk pindah KL da..xtau bila lak dtg
(Kencing sikit2..dah putus mood daa)

Siap pasang sume,aku amik balik blahh jer.
AIHH..tgok ats kete lain plak kondisi sebelum dan selepas masuk wad dia..(Menyumpah plak sorang2)
Dah xde mood gile2 da..start kete terus blah..mls da nk berkira…#$#@@###@!!$.


Sebelum



Selepas


Kalo nak berniaga, niaga la betul2..bukan menjahanamkan hak org . #$@#@%^%^!



This entry was posted on 08 September 2010. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

3 Responses to “Apa Punya Orang”

SitiNurIzzati said...

sabo3..bln pose..
tp,klu sye jd awk pun sye da lme hmpas peti ais kat muke tokei 2..
pdan muke;P

hahaha~bru puas ati

Wahidaa Fauzi said...

bodo punye tokei.!
lalala~

Mr WaNN said...

izati - da sbr da ni..peti ais xsedap,kasi bom jer..hahaa


wa - bekem wa nie..tatot we..hihi